porno videolar
Mutlu Olmanın Yolları | Acıbadem Psikoloji

Mutlu Olma Sırları

Mutluluk, içsel huzur ve tatmin duygusu olarak bilinmektedir. Ancak bu tanım, yaşayan her insana göre değişiklik gösterebilmektedir. Kimi insanlar mutluluğu maddi rahatlığın bir getirisi olarak görürken kimi insanlar da farklı yaşam tarzları ile mutluluğu bulabildiklerine inanmaktadır. Mutluluk konusunda yapılan araştırmalar göz önünde bulundurulduğunda, mutluluğun sanılanın aksine çok daha basit ve kolay ulaşılabilir yolları olduğu defalarca kanıtlanmıştır.

İlk olarak pozitif düşüncenin ve gülümsemenin mutlu hissetme konusunda önemli bir tetikleyici özelliği olduğu bilinmektedir. Çoğu insan günlük hayatlarında maruz kaldıkları stresten dolayı pozitif düşünme konusunda zorluk yaşayabilmektedir. Ancak yapılan araştırmalara göre, mutlu ya da pozitif hissetmediğiniz zamanlarda bile zorla da olsa gülümsemek bir süre sonra insanların daha olumlu duygular geliştirmesine neden olduğu kanıtlanmıştır. Çünkü duygularımızın fiziksel durumumuzu etkiliyor olmasının yanı sıra fiziksel durumumuz da duygularımızı kontrol edebilmektedir. Bu yüzden stresli ya da üzgün hissedilen zamanlarda bile insanlar en az haftada bir gün de olsa hayatta sahip olmaktan dolayı mutluluk duydukları konuları düşünüp bunları düzenli olarak not alabilecekleri bir defter tutmaları ve istemeseler bile sürekli gülümsemeye çalışmaları zamanla daha olumlu hissetmelerine yardımcı olacaktır.

Mutlu hissetmeyi sağlayan bir diğer unsur ise sosyal olmaktır. İnsanların sosyal anlamda etkin olmaları, çevrelerinde sevdikleri ve sevildikleri insanların bulunması bireylerdeki mutluluk oranını önemli derecede arttıran özelliklerden biridir. Yapılan araştırmalara göre, insanda mutluluk ve canlılık hissinin temel bileşenlerinden biri olan serotonin hormonunun salgılanmasını arttıran unsurlardan en önemlisi sağlıklı bir sosyal hayata sahip olmaktır.

Sosyal hayatın yanı sıra insanların çevrelerindeki diğer insanlara karşı yardımsever olması mutluluğun gerçekleşmesi konusunda etkili olan bir diğer faktördür. Sosyal ilişkiler ile doğru orantılı bir şekilde artan serotonin hormonunun, yardımlaşma sırasında da aynı şekilde artış göstermesinin yanı sıra diğer insanlara yardım etmek insanların stres ile başa çıkma stratejilerini de önemli derecede geliştiren bir özelliktir.

Son olarak, insanların günlük hayatlarında olumsuz duyguları daha çok deneyimlemelerinin başlıca nedenlerinden biri de stres ile ilgili genel algıdır. Bugüne kadar hem fiziksel hem duygusal olarak insanların en büyük düşmanı olarak bilinen stresin aslında insanlar için önemli bir savunma mekanizması olduğunu unutmamak gerekir. Stresli hissedilen zamanlarda olumsuz duyguların esiri olmak yerine, vücudumuzun bizi negatif durumlara karşı uyardığını bilmek oldukça önemlidir. Stresi düşman olarak görmek yerine mutluluğun bir aracı ve yardımcı unsur olarak görmek, kendi vücudunuzun da size inanmasını sağlar ve zor durumlarla çok daha kolay başa çıkabilmenize yardımcı olur.

Çiğdem Doğru

Psikolog

Bir Cevap Yazın