porno videolar
Sosyal Kaygısı Olanların Bilmenizi İstediği 16 Şey | Acıbadem Psikoloji

Sosyal Anksiyetesi (Kaygısı) Olanların Bilmenizi İstediği 16 Şey

Bazı durumlarda kendini çok rahatsız hissettiğini, (beklenmedik zamanlarda) çevrende neler olup bittiğini veya nefes alamadığını düşün.

Sosyal anksiyete (kaygı) ile mücadele eden birisinin hayatına hoş geldin.

Bilmeyenler için sosyal kaygı; sosyal etkileşimler sırasında yoğun bir rahatsızlık veya bunun yanı sıra başkaları tarafından yargılanma korkusu olarak sınıflandırılır. Ancak bu sorunla yaşayan 15 milyon Amerikalı erkek ve kadın, bu durumun sadece toplumsal ortamlarda kötü hissetme duygusunun ötesine geçtiğini çok iyi bilir.

Facebook takipçilerimizin bozuklukla ilgili bazı düşüncelerini paylaşmalarını istedik. Aşağıda sosyal kaygı yaşayan kişilerin sizin bilmenizi istediği bazı şeyler var.

1. Sosyal kaygı bir seçim değildir.

“Keşke insanlar ne kadar çok onlar gibi olmak istediğimi bilselerdi ve her gün beni dizlerimi götürecek şeylerle başa çıkmanın beni ne kadar kötü etkilediğini.” -Kaitlyn Michaud via Facebook

2. Arkadaşları ve ailelerinin onları anlamalarının zor olduğunu bilirler.

“Bunun mantıksız olduğunu biliyoruz. Bununla baş etmek için ihtiyacımız olan şey ne ise sadece bu lazım bize.” -Elise Dickey via Facebook

3. Aniden sosyal endişe yaşamayı bırakamazlar.

“Aş bunu’ diye söylenmesi en kötüsü. Soğuk algınlığı olan birisine ‘aş şunu’ diyemezsin ki.” -Jackie Alvarez via Facebook

4. Biraz şefkat uzun bir yol kat eder.

“Keşke insanlar (sosyal kaygının) ne kadar ‘güçsüz bıraktığını’ bilseler. Keşke en yakınımızdakiler beynimizde neler olup bittiğini daha iyi anlamak için onlara verdiğimiz bilgileri okusalar. Telefonla konuşmak yerine neden mesaj yazmayı tercih ettiğimizi anlayabilseler. ‘Kolay’ şeyleri kasıtlı olarak reddetmediğimizi anlayabilseler.” -Stacey Edder via Facebook

5. Sosyal Anksiyete hızlıca “iyileşen” bir şey değildir.

“(Sosyal kaygı) beni ‘sıkışmış’ hissettiriyor. Yıllardır üstesinden gelmeye çalışıyorum. Esprili olup kendimden emin görünüyor olabilirim ancak içim titriyor, eriyorum.” -Gina Carpenter via Facebook

6. Sosyal kaygı öngörülemez.

“Keşke insanlar, sosyal kaygının gelip gidebileceğini bilseler… ve bizi hiç beklenmedik yerde vurduğunu. Bazen ‘partinin adamı’ olarak bilinsekte, toplumsal kaygı ile düzenli olarak yaşamadığımız anlamına gelmez.” -Desiree Herron Perry via Facebook

7. Sosyal kaygı ve utangaçlık aynı şey değildir.

“Geçici olarak gidecek utangaçlık değildir. Bu bir hastalıktır, başka kişilerle ‘normal ve basit’ bir sohbet etmenize engel olan birşey.” -Geleen Marie Friemel via Facebook

8. Yalnızca ‘kafalarında oluşan’ birşey değil.

“Kaygı, vücudumuzu kontrol eden beynimizden kaynaklanır. Bilimdir. Beyinlerimiz farklıdır ve durumlara yardım edemediğimiz veya değiştiremediğimiz bir şekilde yanıt veririz. Bu fiziksel bir tepkidir.” -Katy Connell VenderLoop via Facebook

9. Sosyal kaygı için her zaman bir açıklama yoktur.

“Bu duygu için her zaman bir sebep yoktur. Her durumda onu başlatan bir tetikleyici yoktur. Yataktan çıkma, günlük görevlerimi yerine getirmem ve uykuya dalmam çoğu gün, benim ‘üstesinden gelmem’ ve ‘baş etmem’ gereken bir durum oluyor.” -Jennifer Loffer via Facebook

10. Destekleyici olabilmek için sosyal kaygı ile ilgili her şeyi bilmeniz gerekmez.

“Anlamaya çalışmanıza ihtiyacım yok. Ben bile anlamıyorum! Sadece beni sevmenizi ve bana destek olmanızı istiyorum.” -Tiffany Robinson via Facebook

11. Bazen bir buluşmaya hazırlanmak zaman alır.

“Keşke daha fazla insan anlasa; yeni insanlarla tanışacağım bir buluşmaya gitmeden önce zihinsel olarak hazırlanmam birkaç gün sürebiliyor ve eğer kısa sürede bir toplumsal buluşmaya

davetli isem, istem dışı arkadaş canlısı olmayan bir insan olarak görünebiliyorum. Bu sıkça yorumlandığı gibi benim huysuz, kaba, ve saygısız birisi olduğum anlamına gelmez.” -Meredith Elyse Galyon via Facebook

12. Yine de bir davet onları memnun edecektir.

“Onlarla dışarı çıkmıyorsam, evde kendimi daha iyi hissettiğimdendir. Çoğu zaman kalabalıklardan ötürü evde kalsamda, davet edilmek ve davete icabet etmek isterim.” -Claire Salandie-Partiot via Facebook

13. Hem açık sözlü biri hem de sosyal kaygınız olabilir.

“Çekingen bir kişiliğe çok uzağım fakat korkusuz olmam içimde fırtıların kopmadığı anlamına gelmez.” -Amber Amici-Walker via Facebook

14. Yönetilebilir.

“Eğer sağlıklı bir şekilde başa çıkma yöntemlerini öğrenirseniz o kadar da kötü değil. Derin solunum, olumlu düşünceler, gergin bir ortamdan uzaklaşmak ve bunun yanı sıra kendinizi neyin

rahatlattığını bilmek gibi şeyleri bilmek güzel yöntemlerdir. Benim için işe yarayan şey ise sıcak bir banyo ile iyi bir kitap.” -Crystal Renee Stasik via Facebook

15. Yeni insanlarla tanışmak zor.

“Organize bir toplantıda yeni insanlarla tanışma konusunda büyük zorluk çekiyorum. Çoğu insan benim çok eğlenceli olduğumu düşünüyor ancak her konuşmayı saatlerce en ince ayrıntısına kadar analiz ediyorum. Bu çok yorucu olabiliyor!” -Shannon Rodefer Lopez via Facebook

16. Sosyalleşmek konusunda herkes farklıdır.

“Benim durumlarla başa çıkma yolum farklı, seninki farklı.” -Bailey Annan Sonday via Facebook

Lindsay Holmes

İngilizce aslından çeviren;

Merve Gözüm
Psikolog

Kaynak

http://www.huffingtonpost.com/entry/things-people-with-social-anxiety-want-you-to-know_us_559e888fe4b01c2162a5ee9e – Erişim tarihi 10.12.2016


Bir Cevap Yazın