www.wobgtv.com | www.kabafilms.com | www.efilmiki.com | www.cgupfilm.com | www.qifilms.com| www.pplafilms.com | www.jandsfilms.com| www.dedfilm.com | www.retortfilm.com | www.filmtele.com | www.filmhires.com| www.relytfilms.com | www.rpifilms.com | www.filmciabi.com | www.filmeti.com | www.coptikfilm.com | www.zkefilms.com | www.irisefilms.com | www.hblfilms.com | www.hausfilms.com | www.akibafilm.com | www.kumefilm.com | www.bigifilm.com | www.pornobeka.com
Stres – Acıbadem Psikoloji

Stres Nedir? Belirtileri ve Stresle Baş Etme

Stres; kişinin kendisini rahatsız eden bir durumla karşılaştığı anda kendisini korumak amacıyla vücudun ve zihnin verdiği tepkidir. Kişiler genellikle stres altındayken üç farklı tepkiden birisini verir. Strese neden olan durumla savaşmak, strese neden olan durumdan/ortamdan/şeyden kaçmak ve stresle savaşamayacak ya da kaçamayacak kadar gücü yoksa donup kalmak.

Yerinde ve kararında stres yaygın inanışın tersine oldukça yararlıdır. Çünkü yerinde ve kararında stres insanı canlı, dinç, uyanık tutar, mücadele azmini tetikler ve insanı başarıya götüren olguların arasında yer alır.

Stresin iki temel faydası vardır;

  1. Bireyi Tehlikelere Karşı Korur: Stresin iki temel tepkisinden olan savaşmak ve kaçmak, karşılaşılan olumsuz durumlarda insanların hayatını kurtaran en önemli tepkilerdir.
  2. Kişiyi Harekete Geçirir: Yerinde ve dozunda stres kişinin harekete geçmesi için yeterlidir. Uygun dozdaki stres kişinin başarma azmini, çalışma isteğini artırır. Günümüzde büyük firmalar, çalışanlarının uygun dozda strese maruz kalmalarının çalışma ve başarma azimlerini arttırdığını, yükselmek ve bulundukları pozisyonları korumak için faydalı olduğunu ifade etmektedirler.

Uygun dozdaki stres yararlı iken sürekli olarak yüksek dozda maruz kalınan stres bireyin yaşam kalitesini düşürmekte ve ileri safhalarda fiziksel ve ruhsal birtakım sıkıntılara yol açmaktadır.

Maruz kalınan stresle mücadele edebilmek için dört evreli bir yöntem vardır.

  1. Stresin belirtilerini tespit etmek,
  2. Strese neden olan kaynakları tespit etmek,
  3. Stres kaynaklarını kontrol altına almak ve kontrol altında tutmaya çalışmak,
  4. Kontrol edilemeyen ve yetersiz kalınan durumlarda profesyonel yardım almak.

Belirtiler

Stresin belirtileri kabaca üç başlık altında toplanabilir. Bunlar; fizyolojik, psikolojik ve davranışsal belirtilerdir.

Fizyolojik Belirtiler

  • Kas ağrıları
  • Ellerde ve vücutta terleme
  • Yerinde duramama
  • Sürekli yorgun hissetme
  • Uyku düzeninde ve kalitesinde bozulma

Psikolojik Belirtiler

  • Endişe ve kaygı hali
  • Dikkatini toplayamama
  • Yaptığı işe odaklanamama
  • Sinirlilik hali
  • Unutkanlık

Davranışsal Belirtiler

  • Sigara ve alkol tüketiminin artması
  • Yemek yeme düzeninin bozulması
  • İştah kaybı
  • Konuşma düzeninin bozulması (Az konuşurken sürekli olarak konuşmaya ve çok konuşurken az konuşmaya başlamak)
  • Sürekli bir yere yetişmeye çalışır gibi koşuşturmak
  • Arkadaş ve aileden uzaklaşma.

Stresle Baş Etme ve Mücadele

Stresin etkilerini indirmek ve stresle baş etmek için yapılması gerekenler;

  • Doğru beslenmek,
  • Zaman yönetimini doğru yapmak,
  • Yapılması gereken işleri zamanında ve eksiksiz yapmaya çalışmak,
  • Geçmişte yaşadığınız başarılı ve mutlu anları hatırlamak,
  • Sosyal çevreye daha sık girmek,
  • Sorun ve problemleri paylaşmaktan utanmamak,
  • Spor yapmak,
  • Nefes alma tekniklerini öğrenerek doğru nefes alıp vermek.

Bu sayılanları denemenize rağmen stres ile baş edemiyor ve etkilerini azaltamadığınızı düşünüyorsanız mutlaka profesyonel destek almalısınız.

Bir Cevap Yazın

pendik escort